اخبار روز
  » خانم اوباما، واکنش شما نسبت به گسترش نفرت عمومی از پدرتان چیست؟

  » 
نويسندگان وبلاگ
آمار و امكانات
تعداد بازديدها:

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 15
بازدید هفته : 173
بازدید ماه : 348
بازدید کل : 161727
تعداد مطالب : 210
تعداد نظرات : 15
تعداد آنلاین : 1

طراح قالب

Template By: NazTarin.Com


درباره وبلاگ
سپاس بسیار ایزد والا مقام را که مدد کرد بنده ی حقیر وظیفه ی خطیر اطلاع رسانی را به دوش کشم و قلم را که حرمت همه ی قلم زنان است در دست گیرم و پرچم راستی را بر بلندای همین قلم برافراشته کنم
پيوند هاي روزانه
آرشيو مطالب
لينك دوستان

فال حافظ

قالب های نازترین

جوک و اس ام اس

جدید ترین سایت عکس

زیباترین سایت ایرانی

نازترین عکسهای ایرانی

بهترین سرویس وبلاگ دهی

»  تقدیم به تنها عشقم
» فروشگاه
» ترک یک گناه...خود ارضایی
» دانلود و تبلیغات رایگان
» کیت اگزوز
» زنون قوی
» چراغ لیزری دوچرخه

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان اخبار روز و آدرس etefaghat.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





» خانم اوباما، واکنش شما نسبت به گسترش نفرت عمومی از پدرتان چیست؟

فشارهای رژیم صهیونیستی بر قاضی گلدستون و پس گرفتن این گزارش از سوی وی دور جدیدی از موج خشم را علیه رژیم صهونیستی به‌راه انداخت. وتوی امريكا در برابر قطعنامه شورای امنیت در موضوع شهرک سازی های غیرقانونی نیز یکی دیگر از عوامل تشدید انزجار عمومی را فراهم آورد.

حال سوال از مالیا اوباما، دختر ۱۲ ساله باراک این است، نفرت مردم منطقه و جهان اسلام از امريكا را ناشی از کدام یک از سیاست های دولت امريكا می دانید. آیا این نفرت بی دلیل است؟

بخش هنگفتی از بودجه هایی که از محل صرفه جویی در پرداخت هزینه های عمومی ایالت ها از جمله بهداشت و غذا می شود، و همچنین مالیات هایی که شهروندان این کشور می پردازند، تبدیل به ابزار تنفر دیگر ملت ها شده است. کمک های میلیاردی سالانه اوباما به رژیم حسنی مبارک، پادشاه بحرین و دیکتاتور یمن، در قبال همراهی این کشورها با سیاست امريكا و صدور مجوزهای امنیتی و حضور نظامی به ویژه در بحرین در نهایت چه دستاوردی برای اوباما داشته است؟ آیا شما تلاشی برای تغییر سیاست هايی که منجر به این نفرت شده اند، در نظر دارید؟

برای این تغییر سیاست لازم است تا ابتدا مواضع ارتش اسرائیل را بشناسید. این مطلب قطعا برای پدر جالب توجه خواهد بود:

"پایگاه اینترنتی یدیعوت احارانوت (سه شنبه 19 آوریل) نوشت اسرائیل برای جان غیرنظامیان اهمیتی قائل نیست. این روزنامه درمقاله ای به قلم سوزی بچرنوشت اگرچه می توان گفت مقام‌ها و فرماندهان نظامی اسرائیل عمدا دستورتیراندازی به غیرنظامیان بیگناه را نمی دهند، اما شواهد نشان می دهد تل آویو برای جان غیرنظامیان اهمیت قائل نیست. بیش ازنیمی ازحدود یك‌هزار و 400 فلسطینی كه در جریان حمله به غزه كشته شدند، اصلا در درگیری ها شركت نداشتند.

همچنین بیش از نیمی از غیر نظامیان كشته شده كودك و نوجوان بودند. این امرنشان می دهد نیروهای اسرائیلی هیچ اهمیتی برای جان غیرنظامیان قائل نبودند. حتی در برخی موارد، نیروهای اسرائیلی بدون اینكه سئوالی بپرسند، در همان ابتدا شروع به تیراندازی كرده اند. با استناد به این شواهد، ارتش اسرائیل كه آن را با اخلاق‌ترین(!!) ارتش دنیا لقب داده اند، باید به صورت جدی تحت پیگرد قانونی قرارگیرد."

این اعتراف‌ها از طریق یک روزنامه اسرائیلی در حالی صورت می گیرد که اخیرا قاضی گلدستون تحت فشارهای شدید مجبور شده است گزارش خود را که به گفته نتانیاهو در اسناد ویکی لیکس یکی از سه تهدید اصلی اسرائیل محسوب می شود، پس بگیرد. هزینه های حمایت از رژيم صهيونيستي در مقابل ملت های مسلمان منطقه، تا به حال برای امريكا چقدر بوده است؟ آیا ادامه حمایت بی چون و چرا از اسرائیل در راستای منافع اصیل ملت امريكاست؟

قاضی گلدستون در گزارش خود در باره غزه گفته است تعداد کشته شدگان فلسطینی در جنگ 22 روزه، بر اساس آمار طرف فلسطینی 1444 نفر اما بر اساس آمار اسرائیلی ها 166 نفر بوده است اما کشته های طرف مقابل 13 نفر بوده که چهار نفر از آنها به اشتباه توسط نیروهای خودشان کشته شده اند! اما امريكا هرگز حاضر به محکوم کردن اقدام‌هاي غیر انسانی اسرائیل نشده است. آیا این دوگانگی آشکار موجب توسعه نفرت جهانی از امريكا و زیر سوال رفتن مبانی ارزشی مورد ادعای امريكا نخواهد شد؟

بدون ترديد، افکار عمومی جهان به‌ویژه با جریان انقلاب های خاورمیانه متوجه حقيقت‌هايي شده اند که سوال‌هاي جدی را در ادامه مسیر امپراتوری امريكا ایجاد کرده است. از جمله استاندارهای دوگانه امريكا در برابر مردم و دیکتاتورها که حتی رسانه های امريكایی مانند واشنگتن پست نیز این وضعیت سیاست خارجی امريكا به ستوه آمده اند.

امريكا در حالی خود را مسئول دخالت در روند جاری مصر می داند که بايد به خاطر حمایت 30 ساله از حسنی مبارک و عقب نگه داشتن مردم مصر از نقش و جایگاه تاریخی شان احساس شرمندگی کند. مجموع علائمی که از حضور نیروهای نظامی امريكا در عراق، افغانستان، بحرین، مصر و سایر کشورهای خاورمیانه ارسال می شود، می تواند هشداری جدی برای مقامات این کشور باشد. واکنش های مردم افغانستان در مورد مسائلی همچون دستگیری علمای دینی و قرآن سوزی در نوع خود در طی 10 سال تاریخ اشغال این کشور بدیع است و حکایت از بیدار شدن روحیه امريكا ستیزی دارد.

مردم و مسئولین عراق از ادامه همکاری با نیروهای امنیتی امريكایی پشیمان هستند، زیرا تنها حاصلی که از سال 2003 نصیب آنها شده است، بیش از یک و نیم میلیون کشته و هزاران زخمی است. اقدام شجاعانه دولت مالکی در پاسخ منفی به گیتس رفتاری است که شاید سال‌هاي گذشته قابل انتظار نبود.

در نهایت اینکه مردم بحرین در آینده در مورد مواضع اوباما قضاوت خواهند کرد و عملکرد کاخ سفید را در حمایت لجستیکی و اطلاعاتی در سرکوب مردم به عنوان تجربه ای از اعتماد به امريكا به دیگر ملت ها و نسل ها منتقل خواهند کرد که به نظر می رسد با این رویه آینده امیدوار کننده ای پیش روی امريكا قرار نخواهد داشت.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





»  نوع مطلب : <-PostCategory->
»  نوشته شده در پنج شنبه 1 ارديبهشت 1390برچسب:, توسط جواد مهدوی زاده | لينك ثابت |

» عناوين آخرين مطالب ارسالي
حمله شجریان به اسلام در مصاحبه با VOA
عکس: نمایشگاه خودروهای سوپر فست
گزارش عيني از وضعيت حجاب مهمانداران هواپيما
عکسی که نامزد بهترین عکاسی سال 2011 شد
بازیگر نقش اول این فیلم برای همیشه از دیدن پسرش محروم شد!
تصاویر زنی که چند روزه 50 سال پیر شد(+عکس)
شهاب حسینی: از نور شهید بابایی بر من هم تابید
"معتمد آريا"؛ داور جشنواره ضد ايراني فيلم ابوظبي
تظاهرات اعتراض آمیز در هزار شهر جهان
مخابرات بستن VPNها را تکذیب کرد
بانك گردشگري اعلام كرد حاضر به تغيير مديرعامل خود نيست!
رويکردي جديد در طبقه مرفه/نگهداری شیر در خانه
تهدید بی‌سابقه اسد/ خاورمیانه در 6 ساعت به آتش کشیده می‌شود
شكنجه كودك دو ساله با شعله‌های فندك
جایزه ویژه صدای آمریکا به فردوسی‌پور!
محرومیت مادام‌العمر برای بن همام
پایان ماجرای بوگاتی 6 میلیاردی یک آقازاده با پلاک جعلی
زیباترین خانه تبریز+عکس
ثبت نام پيرترين گربه 2سر جهان درگينس+عکس
جاسبی به کارمندانش چقدر "حقوق"می‌دهد+ سند