اخبار روز
  » زورآزمایی دوم دو تیم بزرگ دنیا

  » 
نويسندگان وبلاگ
آمار و امكانات
تعداد بازديدها:

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 51
بازدید ماه : 422
بازدید کل : 161801
تعداد مطالب : 210
تعداد نظرات : 15
تعداد آنلاین : 1

طراح قالب

Template By: NazTarin.Com


درباره وبلاگ
سپاس بسیار ایزد والا مقام را که مدد کرد بنده ی حقیر وظیفه ی خطیر اطلاع رسانی را به دوش کشم و قلم را که حرمت همه ی قلم زنان است در دست گیرم و پرچم راستی را بر بلندای همین قلم برافراشته کنم
پيوند هاي روزانه
آرشيو مطالب
لينك دوستان

فال حافظ

قالب های نازترین

جوک و اس ام اس

جدید ترین سایت عکس

زیباترین سایت ایرانی

نازترین عکسهای ایرانی

بهترین سرویس وبلاگ دهی

»  تقدیم به تنها عشقم
» فروشگاه
» ترک یک گناه...خود ارضایی
» دانلود و تبلیغات رایگان
» کیت اگزوز
» زنون قوی
» چراغ لیزری دوچرخه

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان اخبار روز و آدرس etefaghat.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





» زورآزمایی دوم دو تیم بزرگ دنیا

پرده دوم از قدرت‌نمایی بهترین تیم های جهان امشب در ورزشگاه مستایا - زمین خانگی والنسیا به نمایش درمی آید.

رقابتی که اگر درسالهای قبل برای دو تیم چندان اهمیتی نداشت،امسال اعتبار ویژه‌ای دارد، چرا که تیم برترعلاوه بر رسیدن به جام قهرمانی، حریف سنتی را هم از پیش رو برداشته است.

دو تیم برای دیدارامشب انگیزه‌های فراوانی دارند. رئال مادرید که درشش بازی اخیر خود مقابل بارسلونا 5 شکست و یک تساوی را ثبت کرده،‌ قصد دارد با یک تیر دو نشان بزند؛ رسیدن به اولین جام قهرمانی پس از دو سال و مصادف شدن این رخداد با شکست بارسلونا می تواند بهترین اتفاق ممکن برای کهکشانی‌ها باشد.

در سوی مقابل گواردیولا که از زمان حضورش روی نیمکت بارسلونا مقابل رئال مادرید شکست نخورده، قصد دارد همچنان به روند موفقیت آمیز خود ادامه دهد. رسیدن به ششمین پیروزی و قهرمانی در جام حذفی، آخرین میدانی است که گواردیولا در رقابتهای داخلی باید همتای پرتغالی‌اش را از پای در بیاورد. چرا که در لالیگا یک پیروزی و یک تساوی به دست آورده و پرونده‌ی لالیگا با توجه به فاصله‌ی هشت امتیازی بین دو تیم تا حد زیادی بسته شده و شاید تنها اتفاق‌های خاص فوتبال بتواند معجزه‌ای برای پایتخت نشینان اسپانیا رقم بزند.

به گزارش ایسنا،دیدار پایانی جام حذفی از جهت دیگری هم حائز اهمیت است؛ چرا که این پایان کار دو تیم نخواهد بود و یک هفته بعد دو دیدار دیگر در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا انتظارشان را می کشد. برنده فینال جام حذفی از شرایط روانی بهتری برخوردار خواهد بود.

غول‌های فوتبال اسپانیا در این فصل دو بار به مصاف هم رفته اند که هر دو در لالیگا بوده است. در دیدار رفت بارسلونا با 5 گل میهمانش را در هم شکست. در بازی برگشت، بارسلونای محتاط، پس از رسیدن به گل برتری بازی همیشگی‌اش را انجام نداد و برای گل های بیشتر حمله نکرد و با گل دیرهنگام رونالدو مجازات هم شد تا روند پیروزیهای پیاپی بارسلونا مقابل رئال مادرید قطع شود.

رئال مادرید برای رسیدن به دیدار پایانی مسیر به مراتب دشوارتری را نسبت به بارسلونا طی کرد. مورسیا، لوانته، آتلتیکومادرید و سویا حریفانی بودند که به ترتیب پنج، هشت، چهار و سه بار دروازه‌شان مقابل سپیدپوشان فرو ریخت. بارسلونا هم درطرف دیگر جدول تیم‌های نه چندان مطرح کئوتا، رئال بتیس و آلمریا را از پیش رو برداشت و تنها یک دیدار دشوار مقابل آتلتیکو بیلبائو داشت که البته به لطف گل زده درخانه‌ی حریف پیروز خارج شد.

نگاهی به تاریخچه کوپا دل ری نشان می دهد که تیم کاتالانی در این رقابتها بسیار موفق‌ترعمل کرده است. آبی - اناری‌ها با 25 بار قهرمانی بهترین تیم جام حذفی بوده‌اند. درسوی مقابل رئال مادرید با 17 قهرمانی حتی درجایگاه دوم هم قرار ندارد و آتلتیکو بیلبائو را بالاتر از خود می بیند.

آخرین قهرمانی بارسلونا به سال 2009 برمی گردد. سالی که برای شاگردان گواردیولا بسیار باشکوه بود و به فتح تمام جام‌ها در تمام رقابت‌ها انجامید. این تنها قهرمانی بارسلونا در هزاره‌ی سوم میلادی بود. رئال مادرید در این زمینه وضعیتش به مراتب بدتر است.هیچ یک ازبازیکنان کنونی رئال مادرید در آخرین قهرمانی این تیم در سال 1993 نه تنها در تیم حضور نداشته‌اند، بلکه حتی وارد دنیای فوتبال هم نشده بودند.

نگاهی به گذشته کوپا دل ری از یک جهت دیگر می تواند به سود بارسلونا باشد. بارسلونا در فینال جام حذفی بسیارموفق بوده است. درحالی که رئال مادرید حتی بیشتر از بارسلونا به فینال رسیده، اما از 36 حضور دردیدار پایانی تنها 17 قهرمانی دارد و 19 بار ناکام بوده است. بارسلونا با دو حضور کمتر (34 بار) 25 قهرمانی دارد و تنها 9 بار در رسیدن به جام قهرمانی ناکام بوده است.

رئال مادرید برای دیدار پایانی جام حذفی آلبیول را به دلیل دریافت کارت قرمز در دیدار برگشت لالیگا در اختیار ندارد. کاپیتان تیم بارسلونا اما با وجود مصدومیت، در آخرین تمرین تیمش شرکت کرد. آبیدال هم پس از جراحی تومور کبد سرانجام در سیوداد اسپورتیوو (زمین تمرین بارسلونا) پا به توپ شده است.

قهرمانی درجام حذفی برای مورینیو اهمیت بیشتری دارد، چرا که امیدهایش در لالیگا تا حد زیادی رنگ باخته و علاوه بر این هواداران مادریدی پس از سه سال تشنه قهرمانی هستند. در سوی مقابل گواردیولا هم با وجود این که قهرمانی در لالیگا را در کیسه دارد و دو بازی مهم دیگر در لیگ قهرمانان اروپا پیش روی اوست، نمی تواند احتیاط را چاشنی کار کند، چرا که هواداران متعصب بارسلونا شاید بتوانند ناکامی در فینال جام حذفی و نایب قهرمانی را تحمل کنند، اما شکست مقابل رئال مادرید را هرگز برنمی تابند.

نام کامل این این جام قدیمی که معمولا به هزینه خانواده سلطنتی و با کمک بودجه فدراسیون فوتبال اسپانیا برگزار می‌شود، کمپئوناتو ده‌اسپانیا-کوپا ده‌سوماخستاد ال‌ری دن خوان کارلوس(i) است و اشاره به اولین پادشاه از خاندان کارلوس در اسپانیا دارد که فاصله او با پسرش در سلطنت توسط دیکتاتور بزرگ و خون‌ریز اسپانیا، فرانکو برای مدتی مخدوش شد اما بار دیگر همین خاندان کنترل امور را در دست گرفت.

 

این رقابت‌ها از سال 1902 پایه‌ریزی شد و بارسلونا با 25 قهرمانی پرافتخارترین تیم این جام محسوب می‌شود.

در سال‌های 1905 تا 1932، به این جام، جام شهرداری‌ مادرید نیز اطلاق شد اما بعدها طبق تصویب پارلمان اسپانیا به کلیه این بازی‌ها در تمام سال‌های سپری شده جام پادشاهی گفته شد.

در خلال تسلط ژنرال فرانکو بر اسپانیا نام این جام به کوپا‌دل‌خنرالیسمو (جام ژنرال) تغییر کرد اما پس از تسلط دوباره خاندان سلطنتی بار دیگر به نام قبلی خود بازگشت.

 

اولین قهرمان این جام تیم فوتبال ویسکایا است که برای رسیدن به این افتخار از سد تیم‌هایی چون اتلتیک کلاب و اف.سی بیلبائو گذشت همان دو باشگاهی که بعدها با هم ادغام شده و اتلتیک بیلبائو را ساختند.

پس از بارسلونا، اتلتیک بیلبائو با 24 یا 23 قهرمانی ( بر اساس منابع مختلف اسپانیایی) در رتبه دوم ایستاده و رئال مادرید با 17 قهرمانی ضمن اینکه در رتبه سوم ایستاده 18 سال می‌شود که در حسرت در آغوش کشیدن این جام با ارزش است.

 

فینال جام پادشاهی سال گذشته در نیوکمپ بین سویا و اتلتیکومادرید برگزار شد که طی آن سویا با دو گل از سد تیم مادریدی گذشت و به قهرمانی رسید.

آخرین باری که رئال مادرید به فینال جام پادشاهی رسیده به سال 2004 باز می‌گردد که طی آن با نتیجه 3 بر 2 به رئال ساراگوسا باخته است.

 

اولین باری که بارسلونا در چنین سطحی قدم در مستایا، استادیوم والنسیا گذاشت به سال 1926 باز می‌گردد، وقتی با نتیجه 3 بر 2 از سد اتلتیکومادرید گذشت.

در سال 1936 این رئال مادرید بود که در همین استادیوم با نتیجه دو بر یک از سد بارسلونا گذشت و به قهرمانی رسید.

 

رئال مادرید تا سال 1920 پیشوند رئال که اشاره به پادشاهی بودن این تیم دارد را در کنار نام مادرید نداشت و همگان آن را به نام اف.سی مادرید یاد می‌کردند اما پس از انقلاب دوم اسپانیا به پیشنهاد خود هواداران پسوند رئال (رویال) به نام مادرید اضافه شد تا اینکه ژنرال فرانکو استفاده از نام‌های غیراسپانیایی و تقلید از انگلیسی‌ها در فوتبال را ممنوع اعلام کرد و حتی اف.سی بارسلونا در زمان او به سی.اف بارسلونا و اتلتیک بیلبائو به اتلتیکوده‌بیلبائو تغییر نام دادند.

 

بارسلونا فصل گذشته مقابل سویا شکست خورد و ار گردونه رقابتها کنار رفت. رئال مادرید اما شکست بدتری پذیرفت و مقابل تیم دسته سومی آلکورکون با 4 گل تن به شکست داد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





»  نوع مطلب : <-PostCategory->
»  نوشته شده در چهار شنبه 31 فروردين 1390برچسب:, توسط جواد مهدوی زاده | لينك ثابت |

» عناوين آخرين مطالب ارسالي
حمله شجریان به اسلام در مصاحبه با VOA
عکس: نمایشگاه خودروهای سوپر فست
گزارش عيني از وضعيت حجاب مهمانداران هواپيما
عکسی که نامزد بهترین عکاسی سال 2011 شد
بازیگر نقش اول این فیلم برای همیشه از دیدن پسرش محروم شد!
تصاویر زنی که چند روزه 50 سال پیر شد(+عکس)
شهاب حسینی: از نور شهید بابایی بر من هم تابید
"معتمد آريا"؛ داور جشنواره ضد ايراني فيلم ابوظبي
تظاهرات اعتراض آمیز در هزار شهر جهان
مخابرات بستن VPNها را تکذیب کرد
بانك گردشگري اعلام كرد حاضر به تغيير مديرعامل خود نيست!
رويکردي جديد در طبقه مرفه/نگهداری شیر در خانه
تهدید بی‌سابقه اسد/ خاورمیانه در 6 ساعت به آتش کشیده می‌شود
شكنجه كودك دو ساله با شعله‌های فندك
جایزه ویژه صدای آمریکا به فردوسی‌پور!
محرومیت مادام‌العمر برای بن همام
پایان ماجرای بوگاتی 6 میلیاردی یک آقازاده با پلاک جعلی
زیباترین خانه تبریز+عکس
ثبت نام پيرترين گربه 2سر جهان درگينس+عکس
جاسبی به کارمندانش چقدر "حقوق"می‌دهد+ سند