اخبار روز
  » هاشمی: من خودم پایه‌گذار اصلاحات بودم / احمدی‌نژاد: وارد محدوده ممنوعه قدرت شده‌ام

  » 
نويسندگان وبلاگ
آمار و امكانات
تعداد بازديدها:

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 3
بازدید هفته : 40
بازدید ماه : 322
بازدید کل : 161386
تعداد مطالب : 210
تعداد نظرات : 15
تعداد آنلاین : 1

طراح قالب

Template By: NazTarin.Com


درباره وبلاگ
سپاس بسیار ایزد والا مقام را که مدد کرد بنده ی حقیر وظیفه ی خطیر اطلاع رسانی را به دوش کشم و قلم را که حرمت همه ی قلم زنان است در دست گیرم و پرچم راستی را بر بلندای همین قلم برافراشته کنم
پيوند هاي روزانه
آرشيو مطالب
لينك دوستان

فال حافظ

قالب های نازترین

جوک و اس ام اس

جدید ترین سایت عکس

زیباترین سایت ایرانی

نازترین عکسهای ایرانی

بهترین سرویس وبلاگ دهی

»  تقدیم به تنها عشقم
» فروشگاه
» ترک یک گناه...خود ارضایی
» دانلود و تبلیغات رایگان
» کیت اگزوز
» زنون قوی
» چراغ لیزری دوچرخه
» همسریابی
» درگاه پرداخت اینترنتی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان اخبار روز و آدرس etefaghat.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





» هاشمی: من خودم پایه‌گذار اصلاحات بودم / احمدی‌نژاد: وارد محدوده ممنوعه قدرت شده‌ام

سوم تیرماه 84 یکی از مقاطع تاریخی بعد از انقلاب اسلامی است. برهه ای که در آن، گفتمان اصیل عدالتخواهی با کسب اکثریت قابل توجه آرای مردم توانست پس از سال‌ها، مدل جدیدی از حاکمیت برآمده از دل مردم را ارائه کرده و این‌چنین بود که دولت نهم به اذعان تمامی دلدادگان به آرمان های انقلاب اسلامی، توانست فصل نوینی از خدمت و توجه به مستضعفین را در جامعه پایه گذاری کند.

 اما شاید یکی از مهم ترین نکات مورد توجه، گفتمان عمومی حاکم بر مواضع و سخنان احمدی نژاد در فضای انتخاباتی سال 84 بود. برهه ای که هر یک از کاندیداها با توسل به شعارها و ادبیات خاص سیاسی خود سعی در جلب آرای ملت داشتند و در این بین از میان شعارهای "کار و سازندگی"، "50 هزار تومان برای هر ایرانی"، "دولت رفاه"، "دموکراسی"، "هوای تازه"، "زندگی خوب برای هر ایرانی" و... در نهایت انتخاب ملت شعار "دولت اسلامی" بود؛ گفتمانی که احمدی نژاد با شجاعت آن را مطرح کرد و بر خلاف دیگر کاندیداها نه به دام دوگانه گویی افتاد و نه شعارهای زردی که کمترین سنخیتی را با آرمان های اصیل انقلابی نداشت. از این رو اکثریت ملت با انتخاب تاریخی خود در دو مرحله (27 حرداد و 3 تیر) رییس جمهور جدید ایران اسلامی را برگزیدند. انتخابی که عمق فهم و درایت سیاسی ملت را نشان می داد و در دل خود فقط انتخاب یک رییس جمهور نبود، بلکه بازگشت به همه آرمان‌هایی بود که پیش از این مردم در بهمن ماه 57 آنها را فریاد زده بودند.

در این زمینه، رجانیوز در دو بخش پیشین، به بازخوانی مواضع محمود احمدی نژاد و دیگر کاندیداها از اول تا 27 خرداد 84 و تفاوت چشمگیر آنها با هم پرداخت.

 اما در بخش سوم سلسله گزارش های یادمان حماسه سوم تیر، فضای انتخاباتی 27 خرداد تا سوم تیر ماه 84 مورد واکاوی قرار می گیرد. برهه ای که در میان شگفتی تمامی ناظران سیاسی، از میان کاندیداهای صاحب نام سال 84، محمود احمدی نژاد توانست با هاشمی رفسنجانی در دور دوم رقابت کند و سرانجام در سوم تیر با کسب بیش از 17 میلیون از آرای مردم در برابر 10 میلیون رای هاشمی، مولد جبهه جدیدی در تاریخ معاصر کشور با تکیه بر گفتمان اصیل انقلاب اسلامی باشد.

برهه ای که چپ و راست در ائتلافی نانوشته به حمایت از هاشمی رفسنجانی پرداخته و در جایی که حزب مشارکت و سازمان مجاهدین از لزوم حمایت از رفسنجانی سخن می گفتند، حزب موتلفه نیز هم هاشمی و هم احمدی نژاد را اصولگرا می دانست! و حتی در این بین قالیباف باز هم با توسل به تعابیر کلی و صحبت های دوگانه از مردم خواست به کسی رای بدهند که به یک اصولگرای اصلاح طلب نزدیک تر است! و لاریجانی نیز با تکذیب حمایت خود از شهردار تهران در برابر هاشمی، ترجیح داد به انتظار روزهای پس از سوم تیر بنشیند ...

اما بازخوانی آن برهه علاوه بر همه خاطرات تلخ و شیرینش فوائد دیگری هم دارد و آن هم اینکه شاید بهتر بتوان ریشه فتنه 88 و طرح برخی اتهامات بی اساس همچون تقلب در انتخابات را پیدا کرد. برهه‌ای که کاندیداهای اصلاح طلب بدون توجه به اینکه برگزار کننده انتخابات، وزارت کشور دولتی است که مایل است یکی از اصلاح طلبان پیروز نهایی انتخابات باشد، چشم بسته مبحث تقلب در انتخابات را مطرح می کردند تا شاید مرحمی برای عدم اقبال مردم به خود پیدا کنند.


 در همین زمینه هاشمی رفسنجانی از تعهد خاتمی برای برگزاری انتخابات سالم سخن می گفت! کروبی معتقد بود این انتخابات به مثابه لکه ننگی برای همیشه در کارنامه دولت خاتمی خواهد ماند! و مصطفی معین نیز که از حضور در دور دوم انتخابات باز مانده بود با اعتراض به نتیجه اعلام شده گفت دیگر در دور دوم نیز حضور پیدا نخواهد کرد!


27 خرداد:

رفسنجاني: خاتمی قول داده انتخابات را سالم برگزار کند/ شایسته نظام ما نیست در آن اتهام تخلف مطرح شود

اتهام تقلب در انتخابات تنها مختص انتخابات دهم و فتنه 88 نبود! چرا که پیش از این نیز هاشمی رفسنجانی در حالیکه فضای عمومی کشور حاکی از شکست سنگین وی در دور دوم انتخابات بود و حتی با توجه به اینکه وزارت کشور دولت خاتمی مسئول برگزاری انتخابات بود، غیر مستقیم زمینه اتهام تقلب به نظام را مطرح ساخت و در روز 27 خرداد پس از انداختن رای خود در صندوق گفت: "جناب آقاي خاتمي قول داده‌اند و تعهد كرده‌اند كه انتخابات را سالم برگزار كنند و من فكر مي‌كنم كه ايشان به تعهدشان عمل مي‌كنند" رفسنجاني تصريح كرد: "شايسته نظام ما نيست كه در آن اتهام تخلف مطرح شود."
وي همچنين در پاسخ به سؤال خبرنگاري كه پرسيد آيا در صورت عدم پيروزي در انتخابات با سياست خداحافظي خواهيد كرد گفت: "نه من تا زنده‌ام در سياست خواهم بودم."


احمدي‌نژاد: مردم به آرمانهای انقلاب پایبندند/  نتيجه انتخابات خلق يك حماسه و شگفتي خواهد بود

محمود احمدي‌نژاد پس از انداختن رای خود به صندوق گفت: "مردم ما در طول 27 سال گذشته بارها در پاي صندوق‌هاي راي حاضر شده و نشان داده‌اند به آرمانها و ارزشهاي انقلاب پايبند هستند و اين بار نيز وفاداري خود به انقلاب را نشان خواهند داد، نتيجه انتخابات خلق يك حماسه و شگفتي خواهد بود."

کروبی: انتخابات با آزادی کامل در حال برگزاری است/ تمایل دارم پیروز شوم

مهدي كروبي پس از انداختن رای خود به صندوق گفت: "از صبح تاكنون از دو سه استان به من خبر دادند كه الحمدالله حضور خوب است و انتخابات با آزادي كامل در حال برگزاري است." وی اظهار داشت: "مهم براي من شركت گسترده مردم در انتخابات است، اما طبيعي است كه وقتي داوطلب هستم تمايل به پيروزي هم دارم."

28 خرداد:

کروبی:  همه چیز در عرض خواب یک ساعته اصحاب کهف من اتفاق افتاد! /  وجود رهبر معظم انقلاب در راس کشور نعمتی بزرگ است

مهدی کروبی در نشست خبری خود ضمن اعتراض شدید به نتیجه انتخابات گفت: "تا ساعت 5 بامداد روز شنبه مرتب از تمام استانها با من تماس گرفته مي‌شد و حاميان من مرتب اعلام مي‌كردند كه بر اساس آراء مأخوذه، غالبا جزو نفرات اول هستم اما ناگهان از ساعت 7 صبح امروز سخنگوي شوراي نگهبان در ساعات اوليه بامداد امروز شنبه درباره وضعيت آرا نامزدها اعلام‌نظر كرد. همه اينها در يك ساعت خواب من اتفاق افتاد و وقتي دوستان من را از خواب بيدار كردند فكر كردم كه خواب اصحاب كهف داشته‌ام چرا كه آنها بعد از 300، 400 سال كه بيدار شدند ديدند كه همه چيز عوض شده است. براي من هم ورق برگشت و يكي از رقباي من كه تا قبل از اين ساعت با اختلاف بسياري از من قرار داشت، پيشي گرفت." وي، اختيارات مقام معظم رهبري بر طبق اصول قانون اساسي را مورد اشاره قرار داد و حضور رهبر معظم انقلاب و فرماندهي كل قوا در راس امور كشور را نعمتي بزرگ خواند و گفت: "معتقدم هر جا مشكلي پيش‌ آمده و رهبري وارد عمل شده‌اند، مساله به راحتي حل شده است."

اعتراض شدید معین به نتیجه انتخابات

مصطفی معین دیگر نامزد شکست خورده انتخابات نیز که از میان 8 کاندیدا، رتبه ای بهتر از چهارم نتوانست کسب کند با صدور بیانیه ای از تخلف در انتخابات سخن گفت و بدون اینکه توضیح دهد در حالیکه وزارت کشور که برگزار کننده اصلی انتخابات است همسو با وی بوده، چه کسی در انتخابات تخلف کرده، به نتیجه نهایی اعلام شده اعتراض کرد.

خاتمي: انتخابات خوب و سالم برگزار شد

محمد خاتمی رییس جمهور با حضور در ستاد انتخابات کشور گفت: "در خصوص انتخابات نيز بايد بگويم كه آنچه كه به ما مربوط مي‌شود انتخابات سالم بوده و الان هم نهايت دقت در خواندن آرا انجام مي‌شود و اگر كسي اظهار نظر بي‌جا و با جايي كرده است، حرف ديگري است.
خاتمي افزود: "گزارشات واصله از ستاد انتخابات حاكي از اين است كه شمارش آرا در فضايي كاملاً آرام و سالم در حال انجام است."

29 خرداد:

معین پس از عدم راهیابی به دور دوم انتخابات: اعتراض دارم و در دور دوم هم شرکت نخواهم کرد!

كانديداي حزب مشاركت در انتخابات پس از ناكامي در راهيابي به دور دوم انتخابات رياست جمهوري با بيان اينكه «من به ساختار انتخابات در كشور ايراد دارم»، گفت: "من همچنان كه در انتخابات مجلس هفتم شركت نكردم، در مرحله دوم انتخابات رياست جمهوري نيز شركت نخواهم كرد و به نفع هيچ كس هم تبليغ نخواهم كرد."

نظر لاریجانی حمایت از احمدی نژاد نیست

محسن آژيني در نمابري به خبرگزاري فارس اعلام كرد: "آنچه تحت عنوان مصاحبه با اينجانب در حمايت از محمود احمدي‌نژاد نامزد انتخابات رياست جمهوري در سايت‌هاي خبري موجود است نظر شخصي اينجانب بوده و موضع دكتر علي لاريجاني يا ستاد انتخاباتي ايشان نمي‌باشد."


30 خرداد:

احمدی نژاد: وارد محدوده ممنوعه قدرت بعضی ها شده ام

شهردار تهران در دیدار با جمعی از نمایندگان مجلس هفتم گفت: "ظاهراً بنده از نظر بعضي‌ها وارد منطقه ممنوعه شده‌ام و جرم بزرگي مرتكب شده‌ام كه كانديداي انتخابات رياست جمهوري شده‌ام و علي‌رغم نظر برخي جناح‌ها، مردم به من رای داده‌اند كه معتقدم اين تلقي ديكتاتوري است و بالندگي كشور را دچار چالش مي‌‌كند."


31 خرداد:


هاشمي :من خود پايه‌گذار اصلاحات بودم/ منش فعلی وزارت اطلاعات را می پسندم

هاشمي به دعوت انجمن به اصطلاح اسلامی دانشگاه تهران به دانشکده فنی رفت در پاسخ به سوالي در مورد اصلاحات و ادامه آن تصريح كرد: "من خود پايه‌گذار اصلاحات بودم و معتقدم دولت آقاي خاتمي مرحله پيشرفته‌تري از آن را ادامه داد و اين حركت استمرار پيدا خواهد كرد."  هاشمي رفسنجاني در پاسخ به سئوالي در مورد وزارت اطلاعات و دغدغه‌هايي كه براي تغيير رويه فعلي اين وزارتخانه در دولت بعدي وجود دارد گفت: "من روش و منش فعلي وزارت اطلاعات را مي‌پسندم و آن را تقويت خواهم كرد." رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام در مورد زندانيان سياسي گفت: "نبايد فضايي ايجاد شود كه مجرم در قبال ارتكاب جرم احساس كند كه بازخواست نخواهد شد از طرفي ديگر اگر كسي بخواهد با زور و برخلاف قانون و با اعمال سليقه خود آزادي مردم را سلب كند قابل قبول نيست."

اعلام حمایت حزب مشارکت و سازمان مجاهدین از هاشمی رفسنجانی

سازمان مجاهدین و حزب مشاركت از احزاب عمده حامي مصطفي معين در آستانه‌ مرحله‌ دوم انتخابات رياست جمهوري در بيانيه‌اي حمايت خود را اكبر هاشمي رفسنجاني اعلام كردند. در بیانیه حزب مشارکت آمده است: "جبهه‌ي مشاركت ايران اسلامي از همه‌ هموطنان درخواست مي‌كند در روز جمعه با راي دادن به آقاي هاشمي رفسنجاني مانع از بروز فاجعه‌ شوند."

خاتمي: مردم به كسي راي دهند كه در پي پيشرفت و سازندگي باشد

رئيس جمهور در بيانيه‌اي به مردم در خصوص نهمين دوره انتخابات از مردم خواست در ماههاي پاياني دوران درخشان و سخت فعاليت وي منصب پرافتخار خدمتگزاري را به آن كس واگذارند كه در پي پيشرفت و سازندگي و عدالت مبتني بر توسعه و قادر به دفاع از عزت و حيثيت و منافع كشور در جهان كنوني باشد.

قاليباف: مردم به كانديدايي راي دهند كه به ملاكهاي اصولگرايان اصلاح‌طلب نزديك است!

در حالیکه رقابت میان هاشمی رفسنجانی و احمدی نژاد برای دور دوم انتخابات روز به روز حساس تر می شد و در این میان حتی چهره هایی همچون احمد توکلی نیز حمایت خود را از شهردار تهران اعلام کرده بودند، اما باقر قالیباف در این میان هیچ گاه حاضر نشد علنا از محمود احمدی نژاد حمایت کند و طبق معمول با دوگانه گویی و بکاربردن عبارات کلی اعلام کرد: "در اينجا در اين برهه حساس لازم است مباني خود را در جهت اعلام مواضع جبهه "اصولگريايان اصلاح طلب " اعلام نمايم." وی در ادامه از مردم،‌ همفكران و حاميان خود خواست به كانديدايي كه به ملاكهاي اصولگرايان اصلاح طلب نزديك است راي دهند.

موتلفه: هر دو نامزد حاضر در عرصه انتخابات را اصولگرا مي‌دانيم

حزب موتلفه اسلامي در بيانيه‌اي در خصوص مرحله دوم انتخابات رياست جمهوری هر دو نامزد حاضر در صحنه انتخابات را بنا به مصوبه نهايي شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب اسلامي اصولگرا خواند.

1تیر:

كروبي:اين انتخابات يكي از تاريك‌ترين پرونده‌هايي است كه براي خاتمي مي‌ماند

مهدی کروبی در نشست خبری خود اعلام کرد: در نتیجه انتخابات تقلب شده است و این انتابات یکی از تاریک ترین پرونده هایی است که برای خاتمی خواهد ماند.

3 تیر:

رفسنجاني: پيروزي رقيب من مشكلي براي كشور ايجاد نمي‌كند چون ما در صحنه هستیم/ امیدوارم انتخابات سالم تر برگزار شود!

هاشمی رفسنجانی پس از انداختن رای خود به صندوق گفت: "فكر نمي‌كنم اگر رقيب من در انتخابات پيروز شود مشكلي براي كشور پيش آيد چون ما در هر حال در صحنه هستيم" هاشمي در خصوص تضمين سلامت انتخابات نیز گفت: "من در اين دوره با استفاده از تجربه مرحله اول با وزارت كشور، رياست جمهوري و شوراي نگهبان مذاكراتي داشته‌ام و فكر مي كنم ضعف هاي آن دوره تا حدودي برطرف شده و انتخابات اين دوره سالمتر برگزار شود!"

يونسي: كروبي بالاخره راي نياورده و حق دارد ناراحت باشد

وزير اطلاعات پس از انداختن رای خود به صندوق با بيان اينكه آقاي كروبي بالاخره راي نياورده و حق دارد ناراحت باشد، گفت: "فرمايشات آقاي كروبي را بعداً پاسخ خواهيم داد. البته مستندات ايشان براي خودشان محترم است."

عطريانفر: اگر احمدی نژاد پیروز شود جبهه ملی به ریاست هاشمی تشکیل خواهد شد/ اگر هاشمی پیروز شود یعنی مردم سالاری در کشور وجود دارد!

محمد عطریانفر پيش از پايان انتخابات با حضور در جمع خبرنگاران در ستاد انتخابات كشور از پيروزي هاشمي رفسنجاني در دور دوم انتخابات رياست جمهوري خبر داد. وی گفت: پيش‌بيني مي‌كنم كه در كل كشور بيش از 26 ميليون نفر در انتخابات شركت كنند كه از اين ميزان بيش از 14 ميليون به هاشمي رفسنجاني و بيش از 11 ميليون به احمدي نژاد راي داده باشند.


وي افزود: بنابراين پيش بيني مي‌كنم كه حدود 55درصد به هاشمي رفسنجاني و در حدود 45 درصد به احمدي نژاد رأي داده باشند. عطريانفر تاكيد كرد: اين انتخابات برآيند يك نوع پوست‌اندازي است. اگر احمدي نژاد به قدرت برسد، ما شاهد يكپارچگي حكومت در تمامي نهادهاي انتصابي و انتخابي خواهيم بود و جبهه ملي كه در صدر آن هاشمي است ايجاد خواهد شد.
وي ادامه داد: "اما اگر هاشمي رفسنجاني در انتخابات رياست جمهوري پيروز شود، نشان مي‌دهد كه مردمسالاري در كشور وجود دارد."


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





»  نوع مطلب : <-PostCategory->
»  نوشته شده در چهار شنبه 8 تير 1390برچسب:, توسط جواد مهدوی زاده | لينك ثابت |

» عناوين آخرين مطالب ارسالي
حمله شجریان به اسلام در مصاحبه با VOA
عکس: نمایشگاه خودروهای سوپر فست
گزارش عيني از وضعيت حجاب مهمانداران هواپيما
عکسی که نامزد بهترین عکاسی سال 2011 شد
بازیگر نقش اول این فیلم برای همیشه از دیدن پسرش محروم شد!
تصاویر زنی که چند روزه 50 سال پیر شد(+عکس)
شهاب حسینی: از نور شهید بابایی بر من هم تابید
"معتمد آريا"؛ داور جشنواره ضد ايراني فيلم ابوظبي
تظاهرات اعتراض آمیز در هزار شهر جهان
مخابرات بستن VPNها را تکذیب کرد
بانك گردشگري اعلام كرد حاضر به تغيير مديرعامل خود نيست!
رويکردي جديد در طبقه مرفه/نگهداری شیر در خانه
تهدید بی‌سابقه اسد/ خاورمیانه در 6 ساعت به آتش کشیده می‌شود
شكنجه كودك دو ساله با شعله‌های فندك
جایزه ویژه صدای آمریکا به فردوسی‌پور!
محرومیت مادام‌العمر برای بن همام
پایان ماجرای بوگاتی 6 میلیاردی یک آقازاده با پلاک جعلی
زیباترین خانه تبریز+عکس
ثبت نام پيرترين گربه 2سر جهان درگينس+عکس
جاسبی به کارمندانش چقدر "حقوق"می‌دهد+ سند