اخبار روز
  » ذلت اوباما در برابر لابی صهیونیسم/ پایانی بر نمایش استقلال آمریکا

  » 
نويسندگان وبلاگ
آمار و امكانات
تعداد بازديدها:

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 27
بازدید هفته : 28
بازدید ماه : 203
بازدید کل : 161582
تعداد مطالب : 210
تعداد نظرات : 15
تعداد آنلاین : 1

طراح قالب

Template By: NazTarin.Com


درباره وبلاگ
سپاس بسیار ایزد والا مقام را که مدد کرد بنده ی حقیر وظیفه ی خطیر اطلاع رسانی را به دوش کشم و قلم را که حرمت همه ی قلم زنان است در دست گیرم و پرچم راستی را بر بلندای همین قلم برافراشته کنم
پيوند هاي روزانه
آرشيو مطالب
لينك دوستان

فال حافظ

قالب های نازترین

جوک و اس ام اس

جدید ترین سایت عکس

زیباترین سایت ایرانی

نازترین عکسهای ایرانی

بهترین سرویس وبلاگ دهی

»  تقدیم به تنها عشقم
» فروشگاه
» ترک یک گناه...خود ارضایی
» دانلود و تبلیغات رایگان
» کیت اگزوز
» زنون قوی
» چراغ لیزری دوچرخه

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان اخبار روز و آدرس etefaghat.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





» ذلت اوباما در برابر لابی صهیونیسم/ پایانی بر نمایش استقلال آمریکا

اوباما در سخنرانی‌اش در کمیته روابط عمومی آمریکا و رژیم صهیونیستی (ایپک)، در حالی که تنها چهار روز از سخنرانی اش در مورد خاورمیانه گذشته بود، تحت تاثیر حملات رسانه ای و تبلیغاتی صهیونیست ها به شدت از مواضعش عقب نشینی کرد و به صورت مکرر بر حمایت از اسرائیل و تعهد به تامین امنیت این رژیم تاکید کرد.

نکته ای که در این نطق متفاوت از سخنرانی روز پنجشنبه وی بود و پرداختن به آن موجب روشن شدن مسئله مهمی خواهد شد این است که آمریکا گرفتار مخمصه ای طراحی شده از سوی لابی صهیونیست شده است که می تواند به قیمت حیثیت و هزینه سنگین مالی برای آمریکا تمام شود. این برداشت از یک مسئله به ظاهر ساده به نام مرزهای 1967 سرچشمه می گیرد. این مرزها پس از شکست جنگ دوم اعراب و اشغال شدن بخشهای بیشتری از سرزمین های مسلمانان توسط صهیونیست ها تعیین شد. مرزی که تعهدی در پی آن نبود و تجاوز مداوم و اشغال اراضی به صورت گسترده از سوی تل آویو تحت عناوین مختلف را در برداشت.
 
مرزهای 67 دو جنبه اساسی دارد. اول طرف فلسطینی که در پی خیانت های مکرر سردمدارانش از عرفات تا ابومازن نتوانسته از حق خود دفاع کند و انبوه جمعیت آوارگان فلسطینی را در کشورهای همسایه و همچنین فلسطینیان ساکن کرانه باختری و غزه را خشمگین کرده و از سوی دیگر رژیم اسرائیل که تعیین حد و مرز و محدود شدن را برای خود پایانی بر شعار نیل تا فرات می داند. حکومت قانونی حماس با طرح آشتی با فتح زمینه را برای یکپارچه ساختن سرزمین فلسطین و در نتیجه تجمیع ظرفیت ها برای بهره برداری از فرصت مجمع عمومی سازمان ملل در ماه سپتامبر که در آن در مورد شناسایی دولت مستقل فلسطینی رای گیری خواهد شد، زمینه سازی های لازم را انجام داده است. در عین حال اوباما در سخنرانی پنج شنبه خود نیز از این حرکت تقدیر و آن را گامی به سوی صلح دانست.
 
رئیس جمهور آمریکا در نطق آیپک با برگشت از موضع خود توافق اخیر بین فتح و حماس را مانعی بزرگ برای صلح قلمداد کرد و تاکید کرد حماس باید مسئولیت های اساسی صلح از جمله به رسمیت شناختن اسرائیل، کنار گذاشتن سلاح و پایبندی به توافقنامه ها را بپذیرد. همچنین برای تهییج بیشتر احساسات از گلعاد شالیت سرباز دستگیر شده توسط حماس نیز نام برد و گفت که دوری از خانواده اش برایش سخت است. همچنین اوباما افزود: «مي دانم كه بيان اين اصول در زمينه موضوعات قلمرو سرزميني و امنيت باعث جنجال هايي در چند روز گذشته شده است. من به نخست وزير نتانياهو گفتم كه معتقدم وضع كنوني در خاورميانه اجازه تاخير و تعلل را نمي دهد.»
 
اوباما در ادامه دلایل خود را برای بازگشت طرفین به مرزهای 67 اینچنین اعلام کند: «نخست اينكه شمار فلسطيني هايي كه درغرب رود اردن زندگي مي كنند به سرعت در حال افزايش است و به صورت اساسي باعث تغيير شكل واقعيت هاي مربوط به تركيب جمعيتي سرزمين هاي اسرائيل و فلسطين خواهد شد و بدون رسيدن به توافقنامه صلح، حفظ كردن اسرائيل به عنوان يك كشور يهودي و يك كشور دمكراتيك سخت تر خواهدشد.» رئيس جمهور امريكا خاطرنشان كرد «دوم اينكه در نبود يك صلح واقعي، فناوري باعث مي شود دفاع از اسرائيل براي اسرائيل سخت تر شود. سوم اينكه نسل جديد عرب ها در حال شكل دهي مجدد به منطقه هستند و ديگر يك صلح عادلانه و پايدار را نمي توان با يك يا دو نفر از سران عربي بدست آورد. در ادامه ميليون ها شهروند عربي بايد مشاهده كنند كه صلح ممكن و شدني است تا از اين طريق اين صلح حفظ شود. همانطوركه اوضاع درخاورميانه تغييركرده است درچندين سال گذشته اوضاع جامعه ي بين المللي هم تغيير كرده است.»
 
دلالیل اوباما برای تسریع در فرایند از سرگیری مذاکرات سازش و رسیدن به توافق به مهمترین دغدغه (بحران ها)ی موجود اشاره دارد. از جمله فشار افکار عمومی جهان که وضعیت بحرانی فلسطینی های ساکن در سرزمین های اشغالی و همچنین آوارگان را مشاهده می کنند و از مجامع جهانی و آمریکا به عنوان همپیمان اصلی اسرائیل خواستار اقدامی جدی هستند. نکته دیگر تحت عنوان فناوری های جدید اشاره شده که در حقیقت گسترش توان نظامی و دفاعی گروه های مقاومت است که راه حل اصولی و صحیح را در پاسخگویی متقابل به اسرائیل در قبال کشتار فلسطینیان دیده اند و از قضا در این زمینه موفقیت های چشمگیری از جمله در جنگ 22 روزه غزه داشته اند. گسترش توان نظامی فلسطینیان قطعا محدوده کوچک جغرافیایی اسرائیل را در صورت تجاوز مجدد به هر یک از کشورهای همسایه تبدیل به قبرستان یهودیان خواهد کرد.
 
نکته مهمتر در صحبت های اوباما که مورد اشاره قرار گرفت، روی کار آمدن نسل جدید فلسطینیان با روحیات جهادی است که برخلاف روسای سازشکار گذشته، تحت تاثیر فریب ها و تطمیع های اسرائیل قرار نمی گیرند. اوباما قطعا با مشاهده انقلاب های تونس و مصر که جوانان میان دار اصلی آنها بودند، این احتمال را داده است که سرنوشت فلسطین را جوانانی که به دنبال حق مشروع خود و بازپس گیری سرزمینشان هستند رقم خواهد زد.
 
آخرین دلیل اوباما چشم انتظاری اعراب از آمریکا به عنوان تغییر دهنده معادلات بود که بتواند با این ابتکار مجددا آمریکا را به عنوان یک متحد و کشوری قدرتمند در اذهان عمومی تداعی کند. این امر در روز پیروزی اوباما در انتخابات در فلسطین شاید تاثیرگذار بود و فلسطینیانی را که به امید رنگین پوست بودن و یا دموکرات بودن رئیس جمهور آمریکا شادمانی می کردند را اغوا کرد، اما با گذشت زمان سخنان رهبر انقلاب که دستانی چدنی در دستکش مخملی را تعبیر نمودند، برای عموم مردم به ویژه اعراب جلوه گر شد. حرکت های خودجوش جوانان مصری و اردنی و همچنین ساکنین کرانه باختری در روز نکبت یکی از این شواهد ادعای ماست.
 
اما ذلت اوباما و تسلیم شدن کشورش در برابر فشار لابی صهیونیسم در خصوص مرزهای 1967 با این بخش از سخنرانی وی بیشتر مشخص می شود: « اينها اشاره من به خطوط مرزي سال هزار ونهصد و شصت و هفت ومعاوضه هاي موردتوافق بودند كه بخش زيادي از توجهات را به خودجلب كرد. هم اكنون هم اين بخش مورد توجه زياد قرارگرفته است. از انجا كه موضع من چندين بار به صورت نادرست معرفي شد مي خواهم بار ديگر تاكيد كنم كه معني مرزهاي 1967 و معاوضه هاي مورد توافق چيست. تعريف اين مسئله يعني اينكه طرفين خودشان، يعني اسرائيلي ها و فلسطيني ها درباره مرزي مذاكره خواهند كرد كه متفاوت با مرزهايي است كه در چهارم ژوئن 1967 وجود داشت. معاوضه هاي موردتوافق متقابل معني اش همين است.»
 
این بدین معنی است که حتی همان تعهدات بین المللی پذیرفته شده از سوی کاخ سفید و تل آویو نیز ارزشی ندارد و بدین گونه با مغالطه سهمی در حدود دو درصد از اراضی فلسطینی را به فلسطینیان خواهند داد. و دولت فلسطینی یک دهم از سرزمین هایش را حتی بر فرض مرزهای 67 اداره خواهد کرد.
 
بدون شک فلسطینیان امروز دیگر سرنوشت خود را بر اساس وعده و وعید معامله نمی کنند. فلسطینیان اگر به کمتر از تمام سرزمین فلسطین قانع شوند قطعا ضرر خواهند کرد. به تعبیر رئیس جمهور ایران در سخنرانی اخیرش، این غده سرطانی حتی اگر به اندازه یک سلول باقی بماند، مجددا ایجاد مشکل خواهد کرد.

a


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





»  نوع مطلب : <-PostCategory->
»  نوشته شده در چهار شنبه 4 خرداد 1390برچسب:, توسط جواد مهدوی زاده | لينك ثابت |

» عناوين آخرين مطالب ارسالي
حمله شجریان به اسلام در مصاحبه با VOA
عکس: نمایشگاه خودروهای سوپر فست
گزارش عيني از وضعيت حجاب مهمانداران هواپيما
عکسی که نامزد بهترین عکاسی سال 2011 شد
بازیگر نقش اول این فیلم برای همیشه از دیدن پسرش محروم شد!
تصاویر زنی که چند روزه 50 سال پیر شد(+عکس)
شهاب حسینی: از نور شهید بابایی بر من هم تابید
"معتمد آريا"؛ داور جشنواره ضد ايراني فيلم ابوظبي
تظاهرات اعتراض آمیز در هزار شهر جهان
مخابرات بستن VPNها را تکذیب کرد
بانك گردشگري اعلام كرد حاضر به تغيير مديرعامل خود نيست!
رويکردي جديد در طبقه مرفه/نگهداری شیر در خانه
تهدید بی‌سابقه اسد/ خاورمیانه در 6 ساعت به آتش کشیده می‌شود
شكنجه كودك دو ساله با شعله‌های فندك
جایزه ویژه صدای آمریکا به فردوسی‌پور!
محرومیت مادام‌العمر برای بن همام
پایان ماجرای بوگاتی 6 میلیاردی یک آقازاده با پلاک جعلی
زیباترین خانه تبریز+عکس
ثبت نام پيرترين گربه 2سر جهان درگينس+عکس
جاسبی به کارمندانش چقدر "حقوق"می‌دهد+ سند