اخبار روز
  » پیشنهاد اسرائیل به عربستان برای ایجاد اتحاد استراتژیک در خاورمیانه

  » 
نويسندگان وبلاگ
آمار و امكانات
تعداد بازديدها:

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 46
بازدید ماه : 417
بازدید کل : 161796
تعداد مطالب : 210
تعداد نظرات : 15
تعداد آنلاین : 1

طراح قالب

Template By: NazTarin.Com


درباره وبلاگ
سپاس بسیار ایزد والا مقام را که مدد کرد بنده ی حقیر وظیفه ی خطیر اطلاع رسانی را به دوش کشم و قلم را که حرمت همه ی قلم زنان است در دست گیرم و پرچم راستی را بر بلندای همین قلم برافراشته کنم
پيوند هاي روزانه
آرشيو مطالب
لينك دوستان

فال حافظ

قالب های نازترین

جوک و اس ام اس

جدید ترین سایت عکس

زیباترین سایت ایرانی

نازترین عکسهای ایرانی

بهترین سرویس وبلاگ دهی

»  تقدیم به تنها عشقم
» فروشگاه
» ترک یک گناه...خود ارضایی
» دانلود و تبلیغات رایگان
» کیت اگزوز
» زنون قوی
» چراغ لیزری دوچرخه

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان اخبار روز و آدرس etefaghat.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





» پیشنهاد اسرائیل به عربستان برای ایجاد اتحاد استراتژیک در خاورمیانه

تحولات اخیر منطقه و سیاست‎های مشابه حکومت آل سعود در عربستان با سیاست‎های اسرائیل در منطقه خاورمیانه خصوصا در قبال مساله لبنان، جنگ 33 روز و حمله 22 روزه اسرائیل به غزه، سبب شد تا یکی از روزنامه‎های چاپ اسرائیل که معمولا مواضع نزدیک به دولت این رژیم را بیان میکند در مقاله‎ای، پیشنهاد ایجاد اتحاد استراتژیک عربستان ـ اسرائیل را مطرح کند.

به گزارش رجانیوز، روزنامه اسرائيلي يديعوت آحارنوت چاپ فلسطين اشغالي نوشت اسرائيل و عربستان بايد درمقابل تهديد هسته‎اي ايران متحد شوند. اين روزنامه امروز در پايگاه اينترنتي خود درمقاله‎اي به قلم "شولا رومانو هورينگ" نوشت بالاخره عربستان و اسرائيل زمينه‎هاي مشتركي براي اتحاد استراتژيك موقت ميان خود يافتند. درست مثل آنچه ميان اتحاد جماهير شوروي و ايالا ت متحده برضد رژيم نازي درجنگ جهاني دوم اتفاق افتاد. اسرائيل و عربستان هردو به باراك اوباما رئيس جمهور امريكا به عنوان يك متحد قابل اعتماد شك دارند و از آينده يك ايران هسته اي درهراسند.
 
 نويسنده اين مقاله معتقد است منطقي بنظر مي‎رسدكه عربستان با وجود اختلا فات اساسي و دشمني قديمي با اسرائيل به دليل حفظ بقا و استقلا ل سياسي خود با اين دولت يهودي همكاري كند در غير اين صورت عربستان و ديگركشورهاي خليج فارس بدون كمك يك متحد توانا قوي و قابل اعتماد اولين قربانيان يك ايران هسته اي خواهند بود.
 
این مقاله اضافه می‎کند: ليام فاكس وزيردفاع انگليس درژانويه گذشته درمجلس عوام انگليس گفت ايران ممكن است تا پايان سال 2012 به سلا ح هسته اي دست يابد. که در این صورت و از آن به بعد بسياري از نيروهاي نظامي امريكا و غرب مجبور به ترك خاورميانه خواهند بود و این اسرائيل است که تنهاقدرت نظامي باقي مانده درمنطقه خواهد بودكه انگيزه وتوانايي اين را داردكه مسئله ايران را به صورت نظامي حل كند.
 
این مقاله در ادامه می‎افزاید: با اين وجود اسرائيل براي موفقيت به همكاري استراتژيك عربستان مثل اجازه پرواز بر فراز خاك اين كشور و پشتيباني لجستيكي اضطراري آن نياز دارد. از همه مهم تراسرائيل نياز دارد تا عربستان هرگونه برنامه بين المللي يا عربي براي فشار آوردن بر اسرائيل براي تاسيس يك كشور فلسطيني را به تاخير بياندازد. درحاليكه جهان ماه‎هاست كه به طورخطرناكي از مسئله فلسطين دورشده و وقت راتلف كرده است.
 
این مقاله در ادامه با اشاره به تحت الشعاع قرار گرفتن پرونده هسته‎ای ایران در میان تحولات منطقه می‎افزاید: ايران از مركز توجه جهان خارج شده و به هدفش نزديك تر مي شود. در همين راستا عربستان بايد از بعضي از حقايق آگاه باشد: اول اينكه دولت اسرائيل به متحدان عرب خود وفادارتر است تا باراك اوبامارئيس جمهور امريكا به آنها چنانکه در شرایطی که اسرائيل دركنار مبارك رئيس جمهور سابق مصر ايستاده بود، فقط سه روز طول كشيد تا اوباما ازمبارك كه مدتها دوست امريكا بود بخواهد که از قدرت كناره گيري كند و او را به قطع كمك‎هاي خارجي تهديدكرد.
 
دوم اينكه به علت وضع كنوني جنگ، نفرت و يهودي ستيزی، آنچنانکه درسوريه ليبي و يمن شاهد بوديم همكاري با اسرائيل ديگر بقاي سياسي يك رژيم عربي راتضمين نمي كند.
 
 مسئله سوم اين است كه خطراصلي براي عربستان و كشورهاي خليج فارس اسرائيل نيست بلكه ايران است. همانطوركه ويكي ليكس فاش كرد امير عبدالله پادشاه عربستان بارها از واشنگتن خواسته است كه تا وقتي فرصت هست سر افعی راجدا كند اما موضوع اين است كه اوباما هرگز از يك راه حل نظامي بر ضد ايران دفاع نمي‎كند چنانکه در دوسال گذشته شاهد سياست تعامل و تحريم اقتصادي بيهوده وي بوديم.
 
 نويسنده اين مقاله تاكيد می‎کند که فقط اسرائيل اراده، منافع شخصي ودانش فني اين را داردكه جلوي تهديد ايران را بگيرد. پس از اينكه امريكا بيشتر نيروهايش را ازخاورميانه خارج كند، احتمال اعزام نيروهاي امريكايي براي از بين بردن تهديد ايران بي‎اثرخواهد شد.
 
این مقاله در پایان تحلیل خود هم می‎افزاید: همچنين تاسيس يك كشور فلسطيني به نفع عربستان يا اسرائيل نيست. همانطور كه درگذشته نيز اتفاق افتاد و اسرائيل نظاميان خود را درسال 2005  از غزه خارج كرد، حماس اين بار نيز مانند سال 2006 با پيروزي در انتخابات يا مثل سال 2007 با شكست نظامي حكومت خودگردان تصدي اموركشور جديد را به دست خواهدگرفت دراين صورت چنين كشوري پايگاه ديگري براي ايران خواهد شد تا از اين طريق اسرائيل را تهديد کرده، و موجب بي ثباتي اردن شود. يا عربستان را از سمت شمال غربي احاطه كند. بر همین اساس رهبري اسرائيل به جاي در نظرگرفتن ابتكاراتي براي جلب حمايت كشورهاي غربي ازجمله امريكا بايد به دنبال متحدان تازه اي حتي از ميان دشمنان قديمي خود باشد همانطوركه يك ضرب المثل عربي مي گويددشمن دشمن من دوست من است.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





»  نوع مطلب : <-PostCategory->
»  نوشته شده در دو شنبه 29 فروردين 1390برچسب:, توسط جواد مهدوی زاده | لينك ثابت |

» عناوين آخرين مطالب ارسالي
حمله شجریان به اسلام در مصاحبه با VOA
عکس: نمایشگاه خودروهای سوپر فست
گزارش عيني از وضعيت حجاب مهمانداران هواپيما
عکسی که نامزد بهترین عکاسی سال 2011 شد
بازیگر نقش اول این فیلم برای همیشه از دیدن پسرش محروم شد!
تصاویر زنی که چند روزه 50 سال پیر شد(+عکس)
شهاب حسینی: از نور شهید بابایی بر من هم تابید
"معتمد آريا"؛ داور جشنواره ضد ايراني فيلم ابوظبي
تظاهرات اعتراض آمیز در هزار شهر جهان
مخابرات بستن VPNها را تکذیب کرد
بانك گردشگري اعلام كرد حاضر به تغيير مديرعامل خود نيست!
رويکردي جديد در طبقه مرفه/نگهداری شیر در خانه
تهدید بی‌سابقه اسد/ خاورمیانه در 6 ساعت به آتش کشیده می‌شود
شكنجه كودك دو ساله با شعله‌های فندك
جایزه ویژه صدای آمریکا به فردوسی‌پور!
محرومیت مادام‌العمر برای بن همام
پایان ماجرای بوگاتی 6 میلیاردی یک آقازاده با پلاک جعلی
زیباترین خانه تبریز+عکس
ثبت نام پيرترين گربه 2سر جهان درگينس+عکس
جاسبی به کارمندانش چقدر "حقوق"می‌دهد+ سند